2014. július 3., csütörtök

Végre egy céges stadion

Nem hinném hogy egyedül vagyok vele, de valahogy feltűnt az hogy idehaza nem volt "divatja" annak hogy egy adott stadiont egy adott cég nevét viselje. Erre még azt se mondhatnánk, hogy ilyen nincs a hagyományos gurulós fociban, mert csak tessék megnézni a német Bundesliga stadionjait és mindjárt látszani fog az, hogy mire gondolok. Közben meg nézi az ember az NFL-t, a Gillette és a többi stadiont, a pályákért ölre mennek a nagy multik, mert valljuk be igen jó kis marketingeszköz (goodwill, stb) hogy ott lebegjen a név szem előtt, itthon meg ment a lecsóba ez a piac.
Helyette jöttek a régi öregekről elnevezett intézmények, amely becsülendő és gesztus értékű, de üzleti értéke mondjuk ki, hogy nulla (ugyanez az analógia van az egyetemek/főiskolák esetében is, mikor próbálod elmagyarázni egy jenkinek hogy a Tizennyolcadik Béla Főiskola egy olyan főiskola amely egy személyről lett elnevezve, és marhára nem értik miért.)

Szóval most megtört a jég, és a Fradi stadionjából lett egy Groupama biztosító Aréna, amelynek én már csak azért is örülök, mert ha cseppekben is, de csak csordogál befelé a kinti profi business és mindig az első a legnehezebb. Nekem régóta vesszőparipám ez a téma, nehezen tudom elképzelni hogy jobb PPP konstrukciót lehessen találni ennél a piacon annak, hogy még a hazai amerikai foci is képes lehet üzletileg alkalmassá válni arra, hogy ilyen megoldásban üzemeltessen egy pályát.

Nyilván nem Népstadionban kell gondolkodni első lépésben, de kis lépéssel kezdte Armstrong is a Holdon... Van most már hazai hivatkozási alap, hátha kitörési pont lehet arra, hogy egy cégről elnevezett kicsi amerikai foci pálya épüljön fel végre idehaza véglegesen és tartósan.

Vagy nagyobb összefogás esetén -lúd legyen kövér alapon- ott a lepattant BVSC stadion, oda már hazajár mindenki... Nem kis meló lenne összehozni elismerem, de maga az eredmény se lenne kutya.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése